מורים מספרים: שיעור בנושא "שינה"

מורים מספרים: שיעור בנושא "שינה" המבוסס על סרטון בריינפופ

פורסם על ידי hadaro

ענבר מאיר, מורה למדעים מבית חינוך שער הנגב, מספרת על שיעור המבוסס על הסרטון שינה שבאתר בריינפופ

 כולנו מכירים את התופעה שבה התלמידים, בעיקר בחטיבות הביניים, חוזרים מהחופשה "הפוכים" לגמרי. בזמן החופש הגדול הם הופכים את השעון, ערים בלילה וישנים ביום, ובתחילת השנה הם עדיין לא חוזרים למחזור שינה תקין.

בתחילת השנה כשמערכת השיעורים עדיין מתגבשת, אני מוצאת שזהו הזמן המתאים להעביר להם שיעור בנושא חשיבות השינה. הוא אמנם אינו קשור ישירות לתוכנית הלימודים, אבל נוגע בנקודה מהותית בחיים שלהם.

השיעור חשוב מאוד להבנה שלהם בבריאות בכלל ובשינה בפרט. בתחילת גיל ההתבגרות הם עסוקים מאוד בדימוי הגוף. נערים ונערות רבים מתעניינים בנושאים הקשורים לגוף שלהם כמו חדרי כושר ודיאטות, אבל אינם מודעים לחשיבות הגדולה של השינה בנושאים האלה. עד כמה חשובה השינה, למשל, בנושאים כמו סילוק רעלים ופירוק שומנים.

כשאני מראה להם את הסרטון הם נדהמים. זה נושא שלא מדברים איתם עליו, והם אינם לומדים אותו בבית הספר. הם אינם מבינים איזה נזק בריאותי עושה להם העובדה שהם אינם ישנים מספיק בלילה, ושהגוף לא בונה את עצמו כמו שצריך, כי השינה אינה מנוהלת כמו שצריך.

אחרי שאני מראה את הסרטון, מתעוררות אצלם שאלות כמו כמה שעות צריך לישון בלילה, למה השינה חשובה דווקא בשעות הלילה ולא ביום, ומה קורה בסופי שבוע, כשהולכים לישון מאוחר בשישי בלילה. הם מרגישים שהשיעור מזמן דיון פורה מעניין וחשוב בשבילם.

רוצים לשתף בניסיון שלכם בשילוב תכני בריינפופ בכיתה? כתבו אל service@brainpop.co.il