שואלים את תום ומובי ומשתתפים בסרטון!

פורסם על ידי hadaro

לשאילת שאלות יש חלק משמעותי בתהליך הלמידה. היא מגבירה את המוטיבציה, מעודדת סקרנות, מפתחת אחריות ללמידה ומיקוד מחשבתי. אנחנו מזמינים אתכם לקחת חלק בפעילות ייחודית המקדמת שאילת שאלות בכיתה, שבמסגרתה  אולי תזכו להשתתף בסרטון מיוחד של תום ומובי!

בפעילות המוצעת נעודד את התלמידים לשאול שאלות בתחילת הנושא הנלמד. לכמה מן השאלות יינתן מענה באופן טבעי במסגרת השיעור. מתוך השאלות שנותרו ללא תשובה נבחר עם התלמידים בשאלת חקר אחת, שאותה נשלח לתום ומובי, באמצעות הטופס המצורף.

כל שאלה תקבל מענה אישי בדוא"ל! אנו ממליצים לכתוב בטופס שליחת השאלה את הדוא"ל שלכם, כדי שתוכלו להציג את התשובה לכיתה לכשתקבלו אותה. לאחר הצגת התשובה שהתקבלה, אפשר לנהל דיון בכיתה, ולראות אם בעקבות התשובה התעוררו בקרב התלמידים שאלות נוספות.

רוצים שהשאלה ששלחתם עם התלמידים תהפוך לסרטון? בכל חודש נבחר בשאלה אחת, אשר תום ומובי יענו עליה בסרטון אנימציה קצר, בו תופיעו גם אתם!

הפעילות מיועדת לתלמידים ביסודי ובחטיבות הביניים, ואפשר לבצע אותה כפעילות כיתתית או קבוצתית, בהתאם לשיקול הדעת שלכם.

אז איך מתחילים? הנה ההצעה שלנו לשלבי העבודה:

  1. נבחר בנושא שבו נרצה לערוך את הפעילות, ונציג אותו בפני התלמידים.
  2. נשאל את התלמידים אם הם יודעים מהי שאלת חקר, וכיצד מנסחים שאלה טובה. אפשר להיעזר בקובץ "מנסחים שאלת חקר"
  3. נבקש מהתלמידים לשאול שאלות המעניינות אותם בנושא הנלמד. אפשר לכתוב את השאלות על הלוח או להדפיס את שמש האסוציאציות שלנו, כך כל תלמיד יכול לכתוב את שאלותיו באופן אישי.
  4. נלמד את הנושא הנבחר. מומלץ להיעזר בסרטוני בריינפופ להמחשת הידע.
  5. נחזור לשאלות שהתלמידים שאלו בתחילת השיעור, ונבדוק אם הן קיבלו מענה. היכנסו גם למשאב הלמידה שלנו "שאלות ותשובות" בנושא הנלמד, ובדקו אם חלק מהשאלות מופיע שם, או אם אפשר לענות על השאלות בעזרת המידע שמופיע שם. מתוך השאלות שנותרו ללא תשובה נבחר בטובה ביותר, ונשלח לתום ומובי. כשנקבל את התשובה בדוא"ל, נציג אותה בפני הכיתה, ונראה אם התשובה ענתה על השאלה, או עוררה שאלות חדשות בקרב התלמידים.

לשליחת שאלות לחצו כאן!
לקובץ "מנסחים שאלת חקר" לחצו כאן!

 

מילות מפתח  כללי