פעילות בכיתה: מעצבים דגל

הדגל שלי

פורסם על ידי hadaro

יום העצמאות הוא גם יומו של דגל ישראל. אפשר לראות אותו בכל מקום, מתנוסס על המרפסות, ברחובות ואפילו על המכוניות בכבישים. הדגל מייצג את המדינה, לא רק אצלנו, אלא בכל העולם ומבטא את הערכים ואת השאיפות של תושבי המדינה. בדגל ישראל הפסים הכחולים על הרקע הלבן מייצגים את הטלית היהודית; מגן הדוד, שהפך עם השנים לסמל יהודי מובהק, היה סמל שעל פי המסורת נשאו לוחמי דוד המלך על מגנם.

גם דגלי מדינות אחרות בעולם מייצגים את מסורת התושבים, בואו נבחן כמה דוגמאות:

דגל אוגנדה: הצבע השחור מסמל את בני אפריקה, הצהוב מייצג את השמש האפריקאית, והאדום מייצג את האחווה בן בני אפריקה (צבע הדם מסמל אחווה). במרכז מצויר עגור הכתר, שהוא ציפור מקומית הידועה במזג העדין שלה.

דגל ברזיל: בדגל יש ארבעה צבעים. הירוק מייצג את הטבע, הצהוב את הזהב המצוי באדמת ברזיל, והכחול את השמים שבעולם כולו. הלבן בסרט שסביב כדור הארץ מסמל את הרצון ואת הכמיהה לשלום, ובתוכו כתובה הסיסמה הלאומית "סדר וקידמה".

דגל לבנון: במקור זהו דגל צבאי שבו האדום מסמל את ההקרבה, והלבן את הטוהר. עץ הארז שבמרכז מסמל שמחה ושגשוג. הארז הוא גם סמלה העתיק של לבנון מאז ימי התנ"ך.

בפעילות זו נציע לכל תלמיד לעצב דגל שיסמל את האישיות שלו: הדגל ייצג את הערכים שהתלמיד מזדהה עמו, את הצבעים האהובים עליו, את הפעילויות והתחביבים המועדפים שלו וכו'.

  • את דגלי התלמידים אפשר לתלות בתערוכה כיתה ולצרף לכל אחד מהם הסבר קצר.
  • אפשר גם לערוך חידון בין התלמידים שבו ינסו לשייך את הדגלים השונים לחבריהם.

בהצלחה!

רוצים לדעת עוד על דגלים צפו בסרטון בריינפופ דגל, סמל והמנון