מרחיבים את הדעת: אחדות ישראל

שומרים על אחדות – שומרים על ייחודיות

פורסם על ידי hadaro

הנושא השנתי בשנת הלימודים הנוכחית, תשע"ט, הוא: "שומרים על אחדות; שומרים על ייחודיות". נושא זה ישולב במסגרות החינוך השונות בפעילויות ובאירועים שיתקיימו לאורך השנה. איך מתמודדים עם נושא גדול ומקיף כל כך? כאן בבריינפופ נציע לכם מגוון של סרטונים ומשאבי למידה והוראה נוספים כדי להעשיר את העיסוק הבית ספרי בנושא.

היכרות עם הקבוצות השונות בחברה

על פי משרד החינוך נבחר הנושא כדי לחזק את התחושה של השייכות והזהות של כל קבוצה וקהילה בישראל ובתפוצות, ובתוך כך לקדם את ההיכרות ביניהן, ולפתח מחויבות וערבות הדדית בין הקבוצות השונות בחברה הישראלית. השלב הראשון במשימה זו הוא היכרות מעמיקה עם התת-קבוצות בחברה הישראלית, המתאפיינות הן על בסיס אמונה דתית והן על בסיס של ארץ מוצא, תרבות, מקום מגורים וכדומה. באתר בריינפופ תמצאו תכנים רבים המציגים את הקהילות השונות בחברה הישראלית. היכרות עם הקבוצות דרך בריינפופ – הסרטונים, מערכי השיעור ושאר התכנים שאנו מציעים – יכולה להיות השלב הראשוני בתהליך עבודה המתמשך לאורך השנה. בין הנושאים שאנו מציעים בהקשר זה תוכלו למצוא את הבדואים, את החברה הערבית בישראל, את הדרוזים, דתות ואמונות, את הקיבוץ, הגירה ועלייה, את עליית יהודי אתיופיה ואת המאבק לעלייה מברית המועצות. צפייה בסרטונים ועבודה עם שאר התכנים שאנו מציעים יוכלו להכיר לתלמידים את המאפיינים, את ההיסטוריה ואת התרבות של הקבוצות השונות, ובכך לעודד סובלנות ותחושת שייכות לקהילה הגדולה יותר, היא החברה הישראלית.

מאפיינים משותפים לכל הקבוצות

כדי לדון במכנים המשותפים לקבוצות בחברה הישראלית, תוכלו להשתמש בסרטונים המעמידים במרכזם את הסמלים ואת המאפיינים של השלטון והחברה במדינת ישראל: דגל, סמל והמנון, דמוקרטיה והשפה העברית. להרחבת העיסוק בנושאים אלה תוכלו להיעזר במערכי השיעור, בחידונים ובמאגרי השאלות והתשובות המצורפים לסרטונים.

מאחלים לכם לימוד פורה ומהנה,

צוות בריינפופ