שמים דגש - מיומנויות למידה

איך נשתמש בשמים דגש – מיומנויות למידה?

פורסם על ידי hadaro

מקבצי שמים דגש מכוונים להיבטים אקטואליים בלוח השנה ולנושאים מתוכניות הלימודים. אלו מקבצי תוכן הכוללים סרטונים ומשאבי למידה כחלק ממעטפת נושאית משותפת ובראייה פדגוגית רב תחומית. כפועל יוצא מתפיסה זו, המקבצים מורכבים לרוב מסרטונים המתייחסים להיבטים מגוונים בנושא הנלמד, וכך יוצרים חיבור בין תחומי הדעת השונים. במקבצי שמים דגש תמצאו מגוון של תכנים ופעילויות, שיחשפו את התלמידים לתכנים עשירים וחווייתיים בנושא.

במקבץ שמים דגש – מיומנויות למידה תמצאו מגוון סרטונים המתמקדים בכלים חיוניים לתרגול שיטות למידה ולשיפורן. מקבץ זה נועד לסייע לפתח מיומנויות למידה שונות ולשפר יכולות לימודיות ואישיות.

בסרטון כישורי קריאה תגלו דרכים לשיפור יכולות הקריאה והבנת הנקרא שלכם. תוכלו לשלב נושא זה עם נושאים נוספים בתחום הקריאה, כמו סרטון הרעיון המרכזי שבעזרתו תלמדו כיצד למצוא את הרעיון המרכזי בטקסטים שונים, סרטון הטקסט המידעי ומבנהו, שיעזור לכם לזהות את הסוגים השונים של טקסט מידעי, וסרטון עובדה ודעה יסביר לכם על ההבדל בין השתיים וילמד אתכם להבחין ביניהן.

במקבץ זה תמצאו מגוון נושאים הקשורים לכתיבה. גלו בעזרת סרטון סוגי כתיבה על סגנונות הכתיבה השונים. סרטונים כדוגמת תהליך הכתיבה, לקראת כתיבה – בחירת נושא, לקראת כתיבה – ארגון רעיונות וראשי פרקים, יסבירו לכם בפירוט את שלביה השונים של מלאכת הכתיבה. נוסף על כך, סרטון סגנון וניסוח מציע טיפים להפיכת הכתיבה למעניינת יותר.

בעזרת סרטון דו שיח תלמדו מהו דיאלוג וכיצד הוא מופיע בטקסטים שונים. העמיקו בסוגי תקשורת שונים כדוגמת סרטון דיבור בפני קהל, שבו תכירו את שלבי ההכנה שכדאי לבצע לפני הנאום, ועצות להפחתת מתח בנשיאת הנאום עצמו, וסרטון שיח ושיג (החלופה העברית לדיבייט) המסביר על סגנון דיון מיוחד זה, על ההכנה לקראתו, ואף מציג שיטות שכנוע שונות שכדאי לכם להכיר.

צפו בסרטונים מיומנות סיכום שיעור והכנה למבחן אשר מציגים שיטות שונות ומגוונות ליישום מיומנויות אלו, ומדגישים את חשיבות ההקשבה הפעילה במהלך השיעורים. נוסף על כך, תוכלו להיעזר בסרטונים מפת מושגים, המציג כלי שימושי לארגון מידע בנושא מסוים ומילון ואגרון המסביר את ההבדל בין שני עזרים אלה ואת סוגי המידע שניתן למצוא בכל אחד מהם.

למדו על חשיבותה של חשיבה ביקורתית בעת צריכת מידע, וכיצד להעריך את הטיעונים שאתם קוראים בצורה נכונה.

לבסוף, צפו בסרטון למידה מרחוק שילמד אתכם כיצד להסתגל לאופן למידה זה, ועל מה חשוב להקפיד בעת למידה מהבית, תוך מתן דגש לשמירה על כללי האתיקה ברשת.